Puerto Rico, Gran Canaria 2018

Der har været lidt stille på bloggen her, og én af de mange grunde er, at Ronni og jeg har været afsted på ferie. Vi snuppede os en afbudsrejse til Puerto Rico, Gran Canaria, og det var simpelthen lækkert at komme lidt væk fra hverdagen og slappe af. Det vil så sige, at det var ikke meget vi slappede af – i hvertfald ikke ved poolen som var meningen – men vi var ude og se og opleve noget hver eneste dag, og det var rigtig spændende. Da vi ankom til hotellet gik vi ned i byen for at handle lidt ind til noget mad, og her opdagede vi, hvor langt oppe vi egentlig boede. Det var okay at gå ned, men at gå 750 trappetrin op, det var en killer, så – resten af ferien – tog vi næsten kun en taxi op til hotellet. Dag to var vi til møde med Spies Rejser, for at høre hvad de anbefalede, at vi kunne opleve og se. På vores tur til Puerto Rico, Gran Canaria, var vi blandt andet henne og se en “mini”-ørken som de kaldte den, men den var temmelig stor og ret fantastisk! Sandet var blødt, og det glimtede, men hold nu fast, hvor var det også varmt. Vi kørte op til det højeste punkt på Gran Canaria, og det var ret fascinerende (.. af det jeg så – jeg var temmelig rædselslagen for at se en meget smal og snoet vej, intet rækværk og en vej direkte til afgrunden, hvis ikke man holdte sig på selve vejen). Der var en del køligere, meget mere tåget og noget helt andet klima end syd på. Det var ret vildt at opleve, at vi både kunne have brugt en trøje, og samtidig bikini på samme dag, fordi der bare var så stor klimaforskel. Anyways, vejen derop var meget hurtigere end vejen ned, for GPS’en ville have os ned én vej, og den var spærret, og så måtte vi jo bare tage en chance. Det tog flere timer at komme tilbage til Puerto Rico, Gran Canaria.

Vi havde også en stille og rolig dag i to shoppingcentre, hvor jeg købte en gul kjole med blomster (normalt ikke min stil, men jeg blev inspireret af vejret, og den er ret fin!) samt to bælter. I det store hele kan det ikke rigtig betale sig at købe tøj dernede, da priserne er meget lig vores.

En af de sidste dage var vi ude på en katamaran, og Ronni er lidt vild, så han synes, at vi skulle prøve jetski, så det måtte vi jo så (jeg var ikke vild med idéen, da jeg ikke kan lide at være på så dybt vand og ikke vide, hvad der er i vandet). Ronni kørte er H til, og jeg gik en smule i panik, men som om det ikke var nok, så skulle han lige dreje, og vi holdte næsten helt stille, og så tipper jetskien. Jeg formåede at blive på, på en eller anden måde, og Ronni røg af. Heldigvis kom sikkerhedsmanden og vores tur var nu slut, og jeg kan love jer for, at jeg rystede, da jeg kom over på båden. Han kunne næsten ikke holde mig i hånden, da jeg skulle over på båden fra jetskien af. Fy for pokker! Ikke nok med det så havde jeg kvalme på båden, og vi endte med at sejle et par timer for så at nå til dét sted, hvor vi havde mulighed for at prøve en bananaboad, og dykke. Her skulle jeg altså prøve at dykke, selvom jeg havde det stramt med dybden og vandet, men jeg prøvede det, og det var vild smukt at se alle de flotte fisk. En rigtig god tur havde vi, og jeg er glad for, jeg har en kæreste som kan presse mig ud over min comfortzone, men samtidig passe på mig, når jeg bliver helt panisk. Det er altså rart, og sikke en fantastisk tur vi havde!

Det var en rigtig god måde at fejre, at jeg er blevet færdig med min uddannelse som salgsassistent.